Kartais nutinka, kad dėl įvairių priežasčių pribręsta laikas pakeisti buhalterį. Kadangi šiais laikais buhalterinė apskaita yra vedama kompiuterinių apskaitos programų pagalba, tas procesas nebėra toks sudėtingas, kaip atrodo. Žinoma, buhalteris yra vienas iš svarbesnių sėkmingos kompanijos komponentų, tad imantis tokių veiksmų, reikia turėti omenyje, kad pereinamuoju laikotarpiu gali kilti trumpalaikių nepatogumų.
Kartais tokie pokyčiai padeda sutaupyti. Taip nutinka tada, kai buhalteris darbo laiką naudojo neefektyviai, o naujasis buhalteris arba buhalterinės apskaitos įmonė naudoja modernias informacines technologijas ir yra įsidiegę procedūras, kurios taupo laiką ir pinigus.
Tačiau dažnai kaina nėra pagrindinis buhalterio arba buhalterinės apskaitos įmonės keitimo motyvas. Neretai būna taip, kad kyla nepasitenkinimas bendravimu, prieinamumu arba tiesiog apskaitos kokybe.
Jei sprendimas pakeisti buhalterį jau priimtas – mes padėsime įveikti visus su tuo kylančius iššūkius ir pasistengsime, kad pats keitimas, kiek tai priklauso nuo mūsų, būtų greitas, efektyvus ir nesukurtų begalės papildomų kaštų. Jei proceso metu paaiškėtų, kad apskaita nebuvo tvarkoma laiku ir tinkamai, tuomet tuo pačiu turėtume susitarti ir dėl apleistos apskaitos sutvarkymo.
Sprendimas pakeisti buhalterį gali būti priimtas dėl daugelio priežasčių. Kartais, ypač mažos, turinčios 1-4 darbuotojus, buhalterinės apskaitos įmonės, dėl didelės apkrovos ir konkurencinio spaudimo skiria daug dėmesio pardavimams, tačiau nepakankamai pastangų įdeda kuriant tinkamą sistemą, kokybės kontrolę, organizuodamos verslą bei prižiūrėdamos personalą, o tai neretai atsispindi atliekamų darbų kokybėje. Dažnai mažos apskaitos įmonės turi ribotus žmogiškuosius resursus, tuomet tam tikrais laikotarpiais gali būti sunku pasiekti savo buhalterį bei kilti kitų kokybės problemų. Pagrindiniai aspektai, kuriuos pagerinti tikimasi pakeitus buhalterį, gali būti šie:
- Geresnis aptarnavimas
- Platesnis paslaugų spektras
- Geresnis prieinamumas
- Didesnė kompetencija
- Geresnė apskaitos sistema
- Geresnė apskaitos programa
- Žemesni apskaitos kaštai
Standartiškai galvojama, kad patogiausias laikas buhalterio keitimui yra einamųjų finansinių metų pabaiga. Taip daroma todėl, kad ankstesnis buhalteris galėtų pateikti finansines atskaitomybes ir metines deklaracijas už praeitus metus, kuriuos jis tvarkė. Tai atrodytų logiška, tačiau šiame informacinių technologijų pasaulyje, kai finansinei atskaitomybei ir deklaracijoms reikalinga informacija gali būti nesunkiai perduota elektroniniu būdu, nėra būtina laukti iki metų pabaigos. Tam pakanka sulaukti mėnesio pabaigos – ir galima nesunkiai ir sklandžiai pakeisti buhalterį. Svarbu, kad buhalterija būtų pilnai ir tinkamai sutvarkyta.
Daugelį procesų mes atliksime už jus. Pasirūpinsime apskaitos programa, jei įmanoma – komunikuosime su buvusiu buhalteriu dėl duomenų perdavimo, pasirūpinsime instrukcijomis, kurių pagalba galėsite lengvai prijungti mus prie pagrindinių institucijų elektroninių sistemų, atsakysime į visus klausimus, kylančius šio proceso metu bei, susipažinę su perimtais duomenimis, pasidalinsime savo įžvalgomis, ką būtų galima patobulinti.

Nepamirškite apskaitos sutarties nutraukimo laikotarpio su senąja apskaitos įmone
Būtina nepamiršti, kad apskaitos įmonės dažniausiai nustato tam tikrą pranešimo apie apskaitos paslaugų sutarties nutraukimo laikotarpį, galintį trukti nuo 1 iki 6 mėnesių. Kai nusprendžiate pakeisti buhalterį, jūs turite informuoti esamą buhalterį apie sutarties nutraukimą, tuomet savo įmonės apskaitos duomenų likučiai bus parengti minėtam sutartam laikotarpiui pasibaigus. Jeigu jūsų buhalteris dirba pagal darbo sutartį, tuomet galioja Darbo kodekso nustatytos normos, terminai ir išmokų dydžiai. Atkreiptinas dėmesįs, jog dažniausiai rengdamas likučius perdavimui, esamas buhalteris jau gali nebetvarkyti einamosios apskaitos, tad pasirūpinkite, kad tuo laikotarpiu jau turėtumėte pasirašytą sutartį su nauju buhalteriu.